Novosti

Mladi Hrvati osvojili 5 medalja na Međunarodnoj matematičkoj olimpijadi!

matematicari

Ovo je najbolji rezultat u povijesti natjecanja naših matematičara na ovom prestižnom natjecanju.

Ove godine Međunarodna matematička olimpijada održana je u tajlandskom gradu Chiang Maiju, a hrvatska reprezentacija po prvi put od osamostaljenja ušla je među 20 najboljih i zauzela izvanredno 15. mjesto. Pritom treba napomenuti da su se natjecali mladi matematičari iz čak 104 zemlje. Bolji rezultat od Hrvatske osvojile su uglavnom zemlje Dalekog istoka, a od europskih zemalja samo Rusija, Ukrajina, Rumunjska i Francuska.

Ukupno je sudjelovalo 577 natjecatelja, a Republiku Hrvatsku predstavljali su Adrian Beker (2. razred, XV. gimnazija, Zagreb), Ivan Lazarić (4. razred, Gimnazija Pula, Pula), Lukas Novak (2. razred, Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec), Petar Orlić (3. razred, XV. gimnazija, Zagreb), Daniel Paleka (3. razred, Gimnazija Franje Petrića, Zadar) i Kristijan Štefanec (4. razred, XV. gimnazija, Zagreb).

Međunarodna matematička olimpijada najprestižnije je matematičko natjecanje na kojem učenici rješavaju vrlo zahtjevne i originalne zadatke iz algebre, kombinatorike, geometrije i teorije brojeva. Učenici se natječu pojedinačno, a najbolji za svoj uspjeh dobivaju medalje. Rezultat ekipe je ukupni zbroj bodova svih članova.

U iznimno jakoj konkurenciji Adrian Beker je osvojio zlatnu medalju. Petar Orlić, Kristijan Štefanec i Daniel Paleka osvojili su srebrne medalje, a Ivan Lazarić broncu. Ovaj izniman uspjeh potvrđuje da naši mladi matematičari svake godine ostvaruju sve bolje rezultate. Također, nastavljen je niz osvajanja zlatnih medalja započet prije četiri godine. Hrvatsku ekipu u Tajlandu vodili su dr. Matija Bašić s Matematičkog odsjeka zagrebačkog PMF-a i mag. Kristina Ana Škreb sa Zavoda za matematiku zagrebačkog Građevinskog fakulteta.

Izvor: tportal.hr

Foto: Facebook

 

O autoru

Braniteljski

Portal Braniteljski.hr posvećen je i namijenjen svim braniteljima Domovinskog rata te onima koji žele naučiti nešto više o procesu koji je doveo do osamostaljenja i stvaranja neovisne Republike Hrvatske.