Izdvojeno Kultura

“GRACIS 2020”, osvrt na izložbu

Od 12. do 31. kolovoza u galeriji Zvonimir (Zagreb) održana je međunarodna izložba keramike i stakla GRACIS 2020. Izložba je organizirana povodom sedme godišnjice pristupanja Republike Hrvatske u Europsku Uniju i uspješnog šestomjesečnog hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske Unije.

Pod pokroviteljstvom Ministarstva obrane RH te u organizaciji Hanibala Salvara (Likovni art dizajn centar LADICA), priređena je izložba GRACIS 2020 u spomen obilježavanja iznimno važnog povijesno – političkog događaja za Hrvatsku, njenog pristupanja europskoj zajednici. Postav GRACIS 2020 okuplja radove od 50 umjetnika iz Hrvatske, Austrije, Italije, Rumunjske i Slovenije, a sam naziv izložbe akronim je engleskih naziva država sudionica (Germany, Romania, Austria, Croatia, Italy, Slovenia). Među izlagačima pronalazimo desetero članova Međunarodne akademije za keramiku iz Geneve (IAC) kao što su Arina Ailincai, Maria Baumgartner, Vlad Basarab, Dragica Čadež Lapajne, Rolando Giovannini, Giuseppe Lucietti, Renée Reichenbach, Julija Saffer, Hanibal Salvaro i Dani Žbontar.

Osim njih, izložbu su svojim radom uveličali i višestruko nagrađivani hrvatski umjetnici kao što su Ivančica Cvitić Znidarčić, Nadica Eichhorn, Đurđica Horvat, Višnja Markovinović, Ljerka Njerš, Marinko Jelača, Bruno Paladin, Ivana Petan, Boris Roce, Irena Škrinjar i Ivančica Vončina.

Izložena su 92 rada nastala u posljednjih sedam godina. Djela karakterizira personalni pristup umjetnika u vrlo raznolikim poetikama i tehnikama, među kojima bismo istaknuli Infraredart u keramici Nade Žiljak, fotografije restauracije potresom polomljenih radova Ljerke Njerš i sustav skulptura haiku poezije – zajednički rad Gorana Gatalice i Hanibala Salvara. Inače, Hrvatska je od svoje neovisnosti poznata i priznata izlagačka destinacija suvremene keramike. U zadnjih 20 godina na našim prostorima svake godine održava se barem jedna međunarodna izložba keramike i stakla što pridonosi prepoznavanju naših umjetnika u svijetu, no isto tako i upoznavanju hrvatskih građana s kulturom drugih europskih zemalja.

Podsjetimo, prvo izdanje izložbe GRACIS bilo je postavljeno još u srpnju 2013. godine nedugo nakon pridruživanja Hrvatske EU (1. srpnja). Na tadašnjoj izložbi prikazani su radovi 24 – ero umjetnika iz istih zemalja kao i ovogodišnjih.

FOTORAFIJE – Braniteljski.hr

IZVOR – Razgovor s organizatorom izložbe Hanibalom Salvarom

O autoru

Žana Jukić

Prvostupnica komunikologije. Na Fakultetu hrvatskih studija specijalizirala je odnose s javnošću i medije. Iskustvo je stekla sudjelovanjem na projektima Društva za medijsku i komunikacijsku kulturu i eSTUDENT-a te radeći kao radio voditeljica na ULTRI Split.